Škoda Octavia SLX   1,8 20V  - 1996

Jezdil, psal a fotil - Pet-er

Drobná recenze tohoto auta.

Koupil jsem ho jako starší, takže to, co o něm napíšu je až od zhruba  86 000 km. A k tomuto dni mám najeto 140 000km. Myslím, že za těch 54 000 už jsem ho dost poznal.

Řek bych, že je to velice spolehlivé auto, co se týká podvozku i motoru.
Za celou dobu co ho mám, mne nikdy nenechalo někde stát. Až na jednu
výjimku, ale za to nemohlo auto, ale stav silnice, to když jsem prorazil olejovou vanu a byl jsem bez oleje. Pak jsem musel zaplatit odtah, který stál stejně jako vana.

 

 

Jeho jízdní vlastnosti:
Vůz drží na silnici velice dobře, což je také závislé ovšem i na pneumatikách.
Brzdy jsou účinné a jsou opatřeny ABS a vepředu i vzadu kotoučovou brzdou, což jim přidává na kvalitě. Pro tyto brzdy je dobré často jezdit jinak zadní kotouče z vnitřní strany rezaví, ale od toho auto přece je, aby se sním jezdilo. Pak jsou brzdy v pořádku, není čeho se bát.

Řízení má kapalinový posilovač. Je tedy snadno ovladatelné a nestane se tedy jako u el. posilovače, že by bylo příliš citlivé.

Spotřeba je uvedena v přiložené technické tabulce, já však jezdím průměrně za 6,5  l na 100 km.

Výbavu vozu tvoří:

Airbag řidiče a  spolujezdce                                                   
Klimatizace mechanická
Vyhřívání předních sedaček
Střešní okno v el.
Litá kola včetně rezervy
Ostřikovače světel
Autorádio s CD
Pevnou HF sadu
Alarm
Centrální zamykání
Otevírání nádrže na el.
Přední mlhová světla
Mechanicky seřiditelná přední sedadla            
El.ovládaná okna
Zamykání zpátečky

V případě, že  jsem na něco zapomněl, je tam zkrátka vše, co se do těchto modelů dávalo.


Malé doporučení:
Jak je známo snadno lze vylomit boční zámky. Proto tedy doporučuji tyto zámky zaslepit a i pokud tam není centrál na dálku. Lze  pak odemykat auto ze zadu od kufru.
Na trhu jsou originální záslepky, je ale lepší vykuchat zámky a záslepky vytvořit z jejich části.
Je to bytelnější.

 

Abych nezapomněl,  jednou se mi stalo, že zůstalo svítit světlo v kufru.
Špatný spínač v zámku dveří kufru. A nejen, že tedy stále začal houkat
alarm, který je stavěn i na změny napětí.Totálně jsem totiž vytloukl akumulátor. Ale zablokovala se i řídicí jednotka motoru. Musel jsem poté znovu naprogramovat oba klíčky. Zřejmě to bylo spojeno i se zapnutím alarmu.

 

Jinak tento vůz považuji za velice spolehlivé auto a doporučuji.

Tedy  pokud se někdo chystáte si Octavii  koupit potom doporučuji  verzi s motorem 1,8,
takový  motor má minimum potřebných oprav.

Pokliknutí se náhled zvětší

     
     
     

 

Vyhledat v textu

18. 8. Helena

Zítra: Ludvík

Návštěvnost stránek

001029
zapati_2.jpg