Test - Cagiva Freccia 125, 1989

Jezdil, fotil a vlastnil - Čoud

Jak Čoud ke Cagive přišel...
Cagiva Freccia byl můj první vysněný bike, už od mých prvních motocyklových "krůčků" jsem si ji přál mít jako první motorku, a taky se mi to splnilo...
Koupil jsem ji v roce 2001, tenkrát za 18,500kč - byl v háji píst a výfuková přívěra - utrhlo se táhlo lanka přívěry a ta se pak potkala s pístem...
Oprava mě stála 1500kč vč.závodního pístu, který měl najeto 30km, těsnění a práce.
Když jsem se na ní poprvé svezl, málem jsem se z toho pos..l !!! Byl jsem zvyklej na ČZ125 ( cca 12koní) a najednou mi pod zadkem bušilo koní 30 ...úžasný...
Freccia je výborná motorka do začátku, ale nedoporučil bych ji jako úplně první stroj, přeci jen to docela jede, každýmu "normálnímu" auto natrhne prdýlku...

Jízdní dojmy...
Jízda na "fréčce" je skutečnou lahůdkou (pokud ovšem nejste zvyklí jezdit na zx6r z roku 2005...), sedí jako přibytá, výkonu je dost už od 7000otáček a nechá se ráda vytáčet k 11,500...
Ta moje, jelikož se přívěra potkala s tím pitomým pístem byla odlehčena o zmiňovanou přívěru a tak se musela točit přes 6,500otáček, jinak to bylo uplně mrtvý, nicméně vůbec to nebylo na škodu, ba naopak. Pokud to s ni člověk uměl, tak se bez větších problémů dostal až na velice pěkných 175kmh ! Kluk co ji měl přede mnou řikal, že z ni zaboha nedostal víc jak 155kmh ... (asi neuměl až tak dobře jezdit ... :-) ) Dělám si srandu, byla to záležitost odlehčeného závodního pístu a komplet předělaného výfuku...
Pokud vezmu jízdu jako takovou, Freccia je jedna z nejlépe ovladatelných 125 vůbec, k tomu všemu pomáhá přední jen 16" kolo, zadní 130mm široká galuska, profilový rám, jen 143kg pohotovostní hmotnosti a úžasně nízká konstrukce. Pneu jsem oblékal středně tvrdé Micheliny, který držely jak vteřinový lepidlo i na mokru ! Posez na stroji je více cestovní než sportovní, ale jakmile zalehneš, je z toho "supersport 125" jak má bejt. Freccia je velice pohodlná i na delší cesty, mimo město se spotřeba pohybuje lehce nad 4 litry na 100kiláčků. Ve městě je to pěknej ďáblík, není problém s ní brousit stupačky ( i spolujezdce - dosvědčí Durex ... :-) )

Kvalita, výdrž, technika...
Po technické stránce je Freccia poměrně jednoduché moto a většinu věcí, pokud nejste úplní leváci, si tam uděláte sami, jen pozor, pokud je aktivní přívěra - je řízena jednoduchým počítačem. Já jsem za ten rok a víc než 7000km neměl jediný problém způsobený technickým faktorem ( lidsky faktor zachyboval 2x), takže můžu stroj doporučit všem mladým bikerům. Cestovní rychlost, aby motor nebyl v červeném poli je mezi 120-140kmh, což plně dostačuje jak provozu tak i našim silnicím (který jsou čím dál víc na h...o). Nejlepší je motor držet mezi 8-10,500otáčkami, je nejživější, má nejlepší zvuk a nejnižší spotřebu, já s ní jezdil v průměru za 5,5-6 litříků  Naturalu 95 s plně syntetickým olejem ( Motul 600 2T- ten fakt doporučuju) na 100kiláků.
Jednou jsem s ní také havaroval - v zatáčce jsem potkal sníh (ono se není čemu divit, když někoho napadne se jet projet v lednu ... ), rozbil jsem pravou boční kapotu a blinkr se zrcátkem, a pak se muselo opravovat. Ovšem orig. blinkr s integrovaným zrcátkem jsem nemohl sehnat a nový stojí 2500kč, tak jsem motorku lehce přestavěl - dostala zrcátka z FZR 600 z roku 1993 a blinkry jsem koupil nové. Vzhledově si myslim, že jí to jen prospělo...

Závěr...
Freccii doporučuju na plné čáře všem mladým bikerům, za takový peníze ( cca 27-32,000kč) je to nejlepší volba po všech stránkách, Aprilia AF1 nebrzdí a Honda NSR zase nejede...Mimochodem, brzdy jsou tam stejně, jako na všech silničních italech Brembo!!! Když se za to trošku vezme, není problém jít na přední...
Je to prostě super 125ka na kterou má snad jen Mito...

Technická data: 

Typ: Cagiva Freccia C12R 125, 1989
Motor: 124ccm, 2takt, 1válec

Výkon:

30PS/11500ot
Točivý moment: 22Nm/10000ot
Hmotnost( pohotovostní): 143kg
Spotřeba: 5-6L/100km
Pneu vpředu: 100/80 - 16"
Pneu vzadu: 130/70 - 17"
Brzdy vpředu: 1 kotouč 298mm, 2pístky, Brembo
Brzdy vzadu: 1 kotouč 240mm, 1 pístek, Brembo
Objem nádrže: 16 L
Max.rychlost: 182kmh

Fotečky:

 

Po kliknutí se zvětší.

Po kliknutí se zvětší.

Po kliknutí se zvětší.

Po kliknutí se zvětší.

 

Vyhledat v textu

30. 4. Blahoslav

Zítra: Svátek práce

Návštěvnost stránek

001013
zapati_2.jpg